2012-04-17

publicerat i Allmänt;
Då är det helt plötsligt tisdag! Idag blir det städa plugga och träna som står på schemat. Känns väldigt gött. Annars händer de väl inte allt för mycket idag. Tänkte prov smaka glassen jag gjorde igår. Men sen tänkte jag även fundera ut ny glass man kan göra. Jag älskar ju mango och hallon så om man skulle göra något med de frukterna sen ? Eller va säger ni? Ni får gärna tips en om egna små tips om glass som inte är så fet eller ha så mycket socker i, de samma med mat rätter. Eftersom min fantasi är noll just nu och jag tycker det är sjukt tråkigt att laga mat just nu. Så tar jag gärna emot små tips. Jag tycker liksom de svårt att komma på maträtter när man äter mindre en ett barn just nu. Och kunna få i sig vätska när man måste små smutta på det hela tiden. Så är väldigt öppen på förslag, ni kanske gör nått till era barn som ni kan tipsa om eller har tips om ni är sjuka för att få i sig. Man kan tänka sig så här för att förstå, Jag äter som ett litet barn knappt 1,5dl om ens de går i dricker 1tsk var 5min de så mitt liv ser ut, men då äter jag var 3h och de blir 6 mål om dagen. Då förstår ni min fantasi med mat börjar försvinna. Och så har jag svårt att tycka vätska är gott. Och jag ska ha i mig lika mycket som en vuxen alltså 1,5L . Och det kan jag säga redan nu att det är svin svårt.
Om du vill tips om kost tänk på jag måste äta helst efter hela Matcirkeln för att få i mig allt. Kan inte ta bort något från den!!
Vätska tänka på att jag måste dricka sagta och att jag inte kan halsa i mig den eftersom de måste gå sagta.
Tack i för hand och hoppas på lite hjälp. /S

Kommentera inlägget här :