Panik...

publicerat i Allmänt;
Fått veta att folk som har gjort några av mina op får jätte mycket förtidigt födda barn och då är de väldigt små. Jag känner panik med allt som måste fixas. Göra allt klart innan h*n kommer. Om två veckor har jag gått halv tiden... Och vi bor i en liten tvåa och är mitt uppe i hus letande. Jag jobbar fram till jul sedan går jag på havandeskap penning. Och vad ska jag göra när alla jobbar vem vill umgås med en gravid människa som inte gör nått mer en går hemma och inte gör ett skit. Mindre skoj. Jag vill ha en hoby eller nått att kunna fixa med till plutten kommer men när man inte ens har ett rum att fixa till humm mindre kul och skoj. Jag känner panik. Jag som van att jobba att ha att göra vad ska jag göra till barnet kommer? De massa tankar.... Jag har många funderingar om amning förlossningen om hur känns de bli mamma. Blir man bort glömd av sina vänner? Hur ser ens liv ut sedan vad kan man göra och inte göra allt slog mig med ett slag i magen idag. Tänk om Mats lämnar mig tänk om jag blir en ursel mamma alla har åsikter om och inte tycker om. Mina tankar går runt runt. oj vad jag inte hänger med i mitt huvud... Tänk om jag blir en hemsk människa eller är en hemsk människa nu. ojoj många saker att lösa... /s

Kommentera inlägget här :