Viste du....

publicerat i Allmänt;
Viste du att med ett enkelt blodprov kan man ta reda på att man apc-resistens har man detta så lider man lättare av risk att få tidiga missfall eller väldigt lätt för att få blodproppar. Eller att man till och med som jag får en blodpropp i bebisens navelsträngen så min bebis fick somna in i min mage. Hade man forskat mer inom detta så hade många slippa få missfall med mer. Den ända frågan man får har ni blodpropp i släkten på den frågan svarade jag JA men vad gjorde de sedan inget. Apc-resistens är något man arver i sina gener. I bara Jönköping har 10% detta! kvinnor som män.... Jag vill inte veta hur många som har de ute i världen hur många som är med om detta utan veta om detta... Vem bryr sig om denna forskning att rädda kvinnor som är gravida...? Jag har knappt träffat någon som gör det. Sluta blunda de inte bara jag utan hela världen... Vem hjälper de kvinnor i fattiga lände inom detta? 


En annan sak min läkare tala om för mig... Att han inte kunde förstå att vi som krympt magsäcken får så små bebisar nästan undernärda  och de kvinnor han i Afrika hjälpt att förlöst där kvinnan knappt ätit något under hela graviditeten får normal stora barn...

Vem bryr sig om detta? 


Alltid vid jul ska vi hjälpa alla utomlands men de finns viktiga saker här hemma med som kan hjälpa alla i utlandet med... Vem ser och hör detta? 

Vem ser alla kvinnor som mister sina barn även män? 

Vem...

Förstår ni hur mycket stöd de behöver inte bara här hemma utan överallt. För 20 årsedan här i Sverige sa läkarna till kvinnor och män att de ska glömma och kasta bort de mist ett barn... 

Men vem glömmer att man fött ett barn.
Än idag 2014  snart 2015 lever dessa åsikter kvar ute bland befolkningen. 

Jag har träffat så många som säger till mig glöm de gå vidare din dotter finns nu inte varför ska du hålla på att sörja så länge.

Men att förlora ett barn är de värsta jag varit med om.

Detta något du ska ha med dig jag är inte ensam om detta utan överallt händer detta och många mer en jag behöver hjälpen om denna forskningen den hjälper alla.

Sluta blunda snart kanske du känner någon kvinna nära dig som mister ett barn så som jag...

/ S

Kommentera inlägget här :