söndag....

publicerat i
Helt plötsligt är vi i November.  Var tar tiden vägen? Idag är en dag med mycket känslor en dag då många tårar kommer rinna. Idag ska de läsa upp Teas dödsdag läsa att hon bara blev 0 år läsa att hon inte finns med oss längre.  Vi ska även lägga blomma på mineslunden och tända ljus på kyrkogården där Tea ligger där ligger hennes gammelmormor med. 

Samtidigt som man sörjer henne längtar jag ihjäl efter lillsyskonet som ligger i magen. 
Inser om 95 dagar är vi föräldrar igen. Ska vi då äntligen bli mamma och pappa på riktigt?  Ser så mycket framemot att få hålla om mitt barn. Få säga till det hur mycket jag älskar de. Få berätta att den har en underbar storasyster som är hos änglarna.  

Inser med om 3 veckor är de första advent.
Jag har paket som ska handlas till julafton har en del att fixa till de. 

Vet knappt vad jag ska ge till alla.?!?
Vad ska man ge sina syskon? 
Vad ska man ge sina föräldrar? 
Vad ska man ge sin sambo? 
Visa vet jag vad jag ska köpa men visa vet jag inte för 5 öre vad jag ska ge. 
Vad önskar jag själv? 
Detta år är nog första på många år jag inte vet vad jag önskar mig. Och de jag önskar mig får jag i Februari de andra kommer jag aldrig att kunna få.
Att mina två barn få finnas hos mig och jag får pussa och kram om de.  Något som jag antingen får vänta på eller helt enkelt lära mig med att de aldrig blir så.

Vad kan man önska sig? 
Jag behöver verkligen lite tips på vad jag önskar mig. Jag älskar paket men i år vet jag inte vad jag vill ha i dem.

Hur ska ni fira jul?
Varit år är det den stora frågan hos oss hur ska vi fira jul?  
Sambons familj vill vi är hos dem min familj vill vi är hos dem. Och ibland känner jag bara för vara hemma. I år har vi bestämt oss för va en stund hos svärföräldrarna och sen va hemma och njuta tillsammans.  
Känner jag tycker de minst lika mysigt att bara ta de lugnt och få va tillsammans en att måste stressa och vara överallt. 

Sen hur många ska man ge paket till? 
Ska man ge till hela släkten? 
Jag själv har en jätte liten släkt den består av mina föräldrar och mina två systrar.
Medans min sambo har en stor släkt igenförelse med mig. Sina föräldrar sin bror. Mobro med fru. Deras två barn och respektive och sedan har de två barn var. 
När sätter man gränsen med att köpa paket tilö alla.
Måste man ge till alla dem?
Och i så fall hur mycket ska man ge till varje människa?  

Vad är lagom? 

Dessa frågor pratar vi alltid om men kommer aldrig fram till något. 
Nu ber jag om tips och hjälp av er alla som läser.  Hur gör ni?

/S

Kommentera inlägget här :