Tankar.

publicerat i Allmänt;
Enda sedan jag blev gravid med Tea började jag märka att folk man umgicks med minskade höra av sig till en. Och när Jag berättade för Alla att Tea hade dött insåg jag verkligen att mitt umgänge nästan helt har upp hört. 

Då inser man att så många man umgåtts med inte vill umgås med någon när man hamnar i svåra kriser i sitt liv. 

Och vänner växer ju inte på träd men de försvinner otroligt fort ifrån en när man är med om något som inte passar in. 

Jag är inte den jag var för två år sedan, jag har insätt att inte samma saker är viktigt för mig längre.

Är de så jobbigt att umgås med någon i sorg?
Är de inte då en människa behöver sina vänner mer en någonsin?

Nu när man är gravid igen så kommer tankarna igen om ensamhet utan för värdelös.
Så känner jag verkligen nu.

Vad är vänskap??



/S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mia:

Riktiga vänner vänder en inte ryggen, dom som försvinner är ändå inte lönt att lägga energi på. Så har jag lärt mig hur vänner fungerar. Hoppas du kommit fram till vem som är dina riktiga vänner! ♡ kram

Kommentera inlägget här :