Skuld...

publicerat i Allmänt;
I snart 1,5år har jag kämpat med skulden jag lägger på mig själv för Teas död... Innerst inne vet jag det inte är mitt fel men det känns så ändå. 

Många tankar funderingar kan gå runt vad kunde jag gjort på annat sätt för du skulle vara här. 

Det har varit en tuff resa för mig och för många runt om mig. Jag har mått fruktansvärt dåligt nått inte många förstår. Jag har levt med en sån jätte ångest att jag ett tag inte kunde gå ut, kunde inte till låta min sambo för träffa folk, va rädd för bli ensam va rädd för mötta mörkret, ensamheten själv, så fort M va tvungen att lämna mig för göra saker kröp de i mig paniken slog till jag kunde gråta skrika känna hur mitt hjärta slog fort jag viste inte vart jag skulle ta vägen min kropp kändes som ett fängelse. Nått ingen mer en jag själv kunde komma ur. Hela 2014 va ett fruktansvärt tufft år, de börja med att en bekant hamnade i mycket dåligt psykiskt mående, jag fanns där i vått och tort körde och hämtade gjorde allt för få denna person må bra igen fram till mitt livs värsta dag 2014-02-04 den dagen jag fick veta ditt hjärta inte slog den dagen mitt liv föll ihop. Där efter orkade jag inte hjälpa finnas där för någon jag mådde så dåligt, jag spelade glad försökt för min omgivning må bra nått jag verkligen inte gjorde. Jag hade så mycket sorg i mitt hjärta, inte ens när jag blev gravid igen så kunde jag känna mig hel, tro nu inte att jag inte ville bli gravid , det var min högsta önska... Men min rädsla va stor för att mista begrava ett barn till.

Ni va inte många som orkade se mig må så dåligt se mina tårar min ångest, visa tyckte jag skulle glömma och gå vidare, men du glömmer aldrig ett barn du fött och haft i din famn en person som liknar dig, en som har 10 fingrar 10 tår du glömmer aldrig...
Be mig aldrig glömma henne för då är DU bara dum...
Då ska jag tala om för dig ett och annat.

Idag är jag stark har en stryka som jag inte trodde man kunde få. 

Idag mår jag bra, idag är min ångest borta min rädsla kan jag hantera paniken är försvunnen, 

Tack vare två personer i mitt liv min underbara sambo och vår dotter .... Ni två har läkt mig Mats och Alice......


/S 

Kommentera inlägget här :