2012-04-15

publicerat i Allmänt;
Japp då är det söndag! Efter mitt blogg inlägg igår la jag och fundera på vad de är som gör mig trött i kroppen. Men de kom jag på, Att vara en hel dag i skolan och sedan gå och jobba på kvällen tar lika mycket energi av mig som att umgås med en vän eller vänner tsm i några timmar. Jag vet vad jag måste göra och de är att sova någon timme extra bara, och maten som jag ska ha i mig har jag kontroll över nu mera jag har öven kontroll över den vätska jag ska ha mig. Har pratat med läkarna och fått råd om hur jag ska göra och tänka för att få en bra ballans. Så ingen annan behöver tänka på detta åt mig! Skulle jag inte få i mig mat eller vätska de inte er de straffar utan mig. Jag blir tröttare på kvällen och behöver sova tidigare mer är det inte med det. Jag är vuxen nog att klara mig. Och jag lär ju mig av mina mistag och vad jag ska äta och inte äta. De snällt folk tänker på mig. Men nu är det så visa dagar är jag mer trött en andra dagar liksom ni är. Jag kan inte vara på topp för det inte ni alltid. Men jag måste själv få känna av vad jag vill och inte vill, få göra något extra någon gång och kanske inte de en annan gång! Som igår jobba 24h av dom bara sova max 4h när man slutar köra till någora vänner för umgås med dem i några timmar. De va något jag själv ville. Jag viste vad jag va tvungen att göra när jag kom hem jo äta lite för gå sova/vila någon timmer innan det var dax för sova för natten. Men som sagt jag gjorde detta för jag ville och inget annat. Ingen som tvinga mig till det utan något jag själv ville. Och idag mår jag toppen utvilad och känner mig redo för en ny dag. Så jag har koll. Kan nästan säga jag sov mer innan oprationen och var mer trött innan en vad jag är nu mera. Men det är bara för jag har koll nu mera det hade jag inte. Så nu vet ni detta.
För nu mera har jag en sov och ät klocka i mig som sklaman har :) ;)
/S

Kommentera inlägget här :