2012-03-03

publicerat i Allmänt;
Varför vill jag blogga? Jag har många gånger provat på det här med bloggandet. Och har två bloggar en jag lägger upp recept på och en jag lägga upp blommor jag gör. Men denna bloggen kommer inte handla om något sånt, utan om en resa jag starta nu i torsdags 2012-03-01 och det är en resa om att gå ner i vikt. Och här i kommer jag skriva saker om varför jag beslutar visa saker, visa av er kanske helt enkelt tycker man kan göra detta på sin egna vilje styrka och visa av er kanske stöttar mig i mitt beslut. Och jag kommer göra en gastric bypass och ja de hjälper att man kommer gå ner lättare i vikt det vet jag med. Men det sköter sig inte själv, jag måste fortsätta träna, äta rätt för att kunna gå ner i vikt efter åt där med. Det är jag mycket medveten om att jag måste. Men för er som inte vet vem jag är kommer jag beskriva lite snabbt om mig själv.

Namn: Sofi

Bor: Jönköping (men kommer från Helsingborg)

Ålder: 24

Varför väljer jag blogga om just detta? Bara för folk ska få höra varför jag väljer denna resan emot ett "nytt liv" det var inte ett lätt beslut och inget jag bestämde mig på en eftermiddag utan något jag funderat på i 4 år men bestämde mig för 2 månader sen att detta var verkligen det jag ville för att det skulle funka.

Har du försökt gå ner i vikt innan du tog beslutet? Jag har försökt i 12år att gå ner med olika resultat. Men för 4-5år sen lyckades jag gå ner 45kg själv och hamnade i en storlek jag trivdes i. Men pog av en olycka i mitt liv för 3år sen gjorde att jag var säng liggande i nästan ett halvår fram och tillbaka. Och gick upp igen mycket av det jag hade lyckats gå ner åren innan. Och efter det så har det nästan varit omöjligt att gå ner till det jag vägde innan jag var med i olyckan. Jag drog även på mig en skada efter den olyckan som gör att jag måste gå ner i vikt för att de ska vara bra och man inte ska ha ont. Så det fanns många anledningar till VARFÖR jag valt detta beslut. Men nu vet ni lite om vem jag är och varför jag gör denna resa.
Hoppas ni vill följa denna resan med mig.
/S

Kommentera inlägget här :