Lördag... En natt med tankar..

publicerat i Allmänt;
I natt vakna ja upp med blödningar fast bara med lite... Efter ett samtal med akut gyn satt vi på akuten och vänta, som vi brukar säga att vi ska alltid hamna där tillsammans, vi har ju varit där ett ex antal gånger tillsammans under dessa år tillsammans eftersom de var där vi träffades, och när vi fick Tea och vi låg på förlossningen förlovade oss... Men under en timme sammanlagt på akuten med prover och undersökningar såg allt jätte bra vi fick se pluttens hjärta slå och de något som tryggade mig. Eftersom jag går på innohep sprutor som är blodförtunnande får jag väldigt sköra blodkärl och kan göra att ett litet blodkärl brustit bara. Vi blev lugna och kunde åka hem. Med allt vi har med oss med Tea tyckte de va bra vi kom in och kolla man kan aldrig kolla för mycket känner jag. De känns skönt man blir trodd och de så vänliga och vill hjälpa en. 

Något ja tänkte på nu när jag vakna var att denna graviditet har jag sätt nu sen de knappt syns på ultraljud man är gravid till man får den gulasäcken som bildar fostret till igår då jag är i v 8+4 och fick se en liten plutt med liten svans och ett litet hjärta som slår och veta allt ser bra ut. De rätt märkligt att se hur de utvecklas och kan bli en bebis som Tea var. Hur något kan växa så vecka för vecka hur mycket de hänt sen första gången jag kolla de. Då var jag precis i v 3+4 första gången vi kolla sedan vecka 5+5 och då såg man nästan inget utan bara en prick. Nu såg man ett litet huvud armar och ett litet hjärta som slår. De så häftigt....

/S 

Kommentera inlägget här :